A leterheltség egy baleset, vagy út felújítás hatalmas mértékben megnöveli a dugók számát, és mértékét. Ezt nagyon jól mutatja a 2020-ban történt Győri út, és a Várkelült egyidejű felújítása is. Nem csak a csúcsidőben, hanem egész nap nehezen járható volt a város.
A további tehermentesítésre tett javaslataim költségesség sorrendjében az alábbiak:
Déli parkoló a vasútállomáshoz
A vasút sor meghosszabbítása a Barátság Parkig. Valamint, ezzel párhuzamosan egy parkoló kialakítása. Ennek méretének meghatározásához érdemes lehet egy igényfelmérést végezni.
Valamint a váróból induló vágánykapcsolatokat kiszolgáló gyalogos aluljáró meghosszabbítása, és járda kapcsolat létesítése az újonnan kialakított parkolóval, és a Kaboldi utcával.
Esetleg alternatívaként az északi részen egy kiegészítő aluljáró a váró alatt, hogy éjjel is biztosított legyen az átjárás, amikor a váró zárva van.
Déli elkerülő
A következő projekt a Kópházi M85 csomópont nyugati körforgalom összekötése a Lőverekkel.
Illetve ezek kiegészítőjeként a Harkai úttal történő összeköttetés, hogy Harkáról se keljen akkorát kerülni.
Így tehermentesítve, és alternatívát biztosítva a Győri úttal kapcsolatban.
Nyugati összeköttetés
Talán ez egyik legnagyobb terhet a kilógó városrészek közötti kapcsolat hiánya adja a város központra.
Ezt részben megoldja az új nyugati elkerülő, de ugye, az még mindig kerülő. Ez a legnagyobb fejlesztés, mely sok változással jár. Egyes, most csendes utcák válnának vele forgalmassá, de cserébe a központ meg csendesebé.
Lényegében egy körút kialakítása Jerevántól a Lőverekig. A Soproni Horváth József utca végétől indulva a vasút alatt át a Vándor Sándor utcán át, az újabb vasúti aluljárón/felüljárón keresztül tovább a Besenyő utcán keresztül, az Ibolya utca meghosszabbításával a Lővér körútig.
Jereván kiegészítés
A jereváni parkolás enyhítésére a vasút mellett a garázsok helyén egy parkolóház / garázsház kialakítása.
Valamint, ha egy új kapcsolatot létesítünk Jereván és a nyugati elkerülő, illetve a régi elkerülővel, akkor a játszótér áthelyezése, hogy arra lehessen az utat kivezetni.
Jereván nyugati kapcsolat
Összeköttetés Jereván és az új nyugati elkerülő, valamint a régi elkerülővel.
Körforgalom mindenhol
Az új utak és főbb utak kereszteződésébe körforgalmakat kialakítani, hogy a két út egyenrangú maradjon.
A teljes térkép egyben itt tekinthető meg.
Földalatti rendszer
Van egy viszonylag drága, de annál hasznosabb megoldás a város közlekedési problémájára. Egy föld alatti komplex rendszer.
Ez érintheti a vasútat, közutat, parkolást, és a busz hálózatot is.
Kezdem a teljes, komplex rendszerrel, és aztán mindenki el tudja képzelni, hogy milyen az, ha valami nem valósul meg belőle.
Először nézzük az érintett szakaszokat:
A kékkel a közút és zölddel a vasút van jelölve.
Ezek egy központi (Kossuth utca - Kőszegi út) szakasszal és 4-4 ággal rendelkeznek:
- Ágfalvi ág
- Jereváni ág
- Győri úti ág
- Kőszegi úti ág
Az utóbbi nem együtt, a Győri útnál akár együtt is kialakítható a rendszer.
Közút
A központi szakaszon mindenképp, az ágakon pedig pénz és igény kérdése a 2×2 sávos kialakítás:
Az ágakon egy olcsóbb, megoldás is kialakítható 2×1 sávos megoldással is akár.
Én így is javaslom a Jereváni és Győri úti ágak 2×2 sávos kialakítását, nem csak a forgalom, hanem a parkolási opció miatt is.
Ahogy az látható, a -1 szinten a vasút és a fel- és lehatók mellett parkoló is kialakítható, mely valójában alig dobja meg a kiépítési költségeket, cserébe sok előnnyel jár. Fedett parkoló, mely egy gyorsforgalmi hálózatról, a felszín érintése nélkül is elérhető.
Így gyakorlatilag egy megállás nélküli, akár 80-100 km/s sebességgel is át lehetne haladni a városon, vagy annak fontosabb pontjai gyorsan kényelmesen lenne elérhető.
Ehhez felszíni csomópontokat alakítanánk ki, melyekből a már meglévő úthálózat, és az új földalatti gyorsforgalmi lenne elérhető.
- Elkerülő csomópont
- Sörgyári csp
- Jereváni csp
- Kossuth utcai csp
- Csengeri úti csp
- Belvárosi csp
- Kőszegi úti csp
- Küllői utcai csp
- Győri úti csp
Gyakorlatilag egy-egy körforgalomról beszélünk, de egyes esetekben kicsit összetettebb megoldás szükséges a sima egy sávos körforgalmi megoldásnál.
Kossuth utcai csomópont
A felszínen egy a Kossuth utcán a mostani két vasúti átjáró között (a vasúttal együtt, ha az süllyesztett) kerülne kialakításra egy nyújtott körforgalom. Ahol a belváros felé haladó sáv gyakorlatilag maradna egyenes, a másik irányba pedig kitéréssel kéne haladni. Ebbe csatlakozna be a Pozsonyi út, és az Ágfalvi, valamint a Jereváni ág le- és felhajtó is. A gyorsforgalmi központi szakasza felől viszont a felhajtás csak a Jereváni ágon, míg lehajtás csak az Ágfalvi ágon valósulna meg.
Csengeri úti csomópont
Kőszegi úti csomópont
Győri út vége
Ami igen, hogy a már meglévő körforgalom négyből háromágúvá alakulna, és megerősített sávokat kapna a 84-es és a Győri út között.
A két út mellett futó mellékút pedig a két új körforgalomból lenne elérhető.
Vasút
- Ágfalva
- Ágfalvi ltp
- Sörgyár
- Jereván
- Egyetem
- Sopron (központ)
- Kőszegi út
- Kórház
- Győri út
- Mattersburg
- Wulkaprodersdorf
- Lövő
- Fertőszentmiklós
- Wiener Neustadt
- Ebenfurt
- Bük
- Kapuvár
- Payerbach-Reichenau
- Wien (Ebenfurton át)
- Deutschkreutz
- Szombathely
Azaz, Lövő felől járó HÉV-ek egyszer Mattersburg, egyszer pedig Wulkaprodersdorf felé menne tovább. Ezzel a Sopronban veszteglő és forduló vonatok számát is csökkentve. De ugyanígy valósulhat meg a személy vonatok, és a gyorsvonatok esetében is.
- Esti
- Nappali
- Csúcsidei
Ahogy az észlelhető, a menetrendben Winer Neustadt és Ebenfurt kétszer-kétszer szerepel. Ennek oka az, hogy a gyorsvonatok mindkét állomást érintik, csak épp fordított sorrenden egymáshoz képest.
Felszíni vasút
Buszhálózat
- Jereván
- Kőhida - Fertőrákos
- Pihenőkereszt - Balf
- Kurucdomb
- Győri kapu - Kópháza
- Lővér kemping - Harka
- Lővér szálló
- Bánfalva - Brennbergbánya
- Ágfalvi lakótelep - Ágfalva
- 2B Fertőrákos
- 3B Balf
- 5B Kópháza
- 6B Harka
- 8B Brennbergbánya
- 9B Ágfálva
Ezek is a vasútnál leírt 2×3 ág szerint közlekedhetnének keresztben. Mivel ezek így is nagy távon járnánk, a központi vasútállomást érintve a legrövidebb úton át is közlekedhetnek, mely a feketével jelölt útvonal.
További 3+1 járat is létesülhetne.
Ezek a három egy nagy körjárat három részre osztása, mely a belvárosi szakaszt nem, vagy csak érintőlegesen érinti, viszont a külső nagyobb vasúti megállókat igen. (Ha a fentebb megvalósult közúti ajánlatok is megvalósulnak, akkor ott, rövidebb úton is járhatnak.) Így az alábbi három járat jönne létre:
- 17C Jereván - Ágfalvi ltp - Bánfalva - Lővér szálló
- 75C Lővér szálló - Vasútállomás - Győri kapu
- 51C Győri kapu - Pihenőkereszt - Tómalom út - Jereván
Vidéki buszállomás
A vasútállomás épülete megmaradhat úgy, ahogy van, az aluljárókat leszámítva. Az állomás mögé az egyik felére kerülhetne az új vidéki buszállomás, a másik felére pedig egy jóval nagyobb, és több irányból elérhető parkoló.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése